2,326 נשאי קורונה חדשים בשבוע החולף

    צבי טסלר No Comments on 2,326 נשאי קורונה חדשים בשבוע החולף

    ממוצע ההדבקה היומי עומד על 332 בני אדם שנדבקו בכל יממה, בשבוע החולף | בהסתדרות הרפואית מפצירים בממשלה: "צמצמו את ההיתרים; אל תיכנעו לגורמים מסחריים"

    בדיקות קורונה | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נגיף קורונה. סיכום הנתונים נכון לסוף השבוע מעלה תמונת מצב מדאיגה בנוגע לקצב ההדבקה של נגיף קורונה. מהנתונים עולה כי בשבוע האחרון נדבקו 2,326 בני אדם.

    מניתוח הנתונים עולה כי ממוצע ההדבקה עומד על 332 בני אדם ביממה, כולל סופ"ש.

    בתוך כך, ועד איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, מפציר בממשלה לצמצם את ההיתרים להתקהלויות. "לנוכח ההתפשטות הנרחבת של נגיף קורונה, אף שהיתה צפויה עם החזרה לפעילות, יש מקום לנקוט בפעולות שונות לצמצום ההתפשטות", אמרו בהסתדרות הרפואית.

    "החקירות האפידמיולוגיות והספרות המדעית מלמדים כי בהתקהלויות המוניות בהן יש אינטראקציה חברתית רבה בין אנשים כדוגמת חתונות או שמחות אחרות יש סיכון גבוה להדבקה המונית. צו השעה הוא לאסור מיידית התקהלויות מסוג זה, בהם נמצאים למעלה מ-50 איש באינטראקציה קרובה, ללא תלות בגודל המקום", אמרו.

    "לעומת זאת, באירועים בהם אין אינטראקציה חברתית המונית, כדוגמת צפיה במופע תרבות במושבים נפרדים, ניתן על ידי שמירה על כללים מסוימים (ריחוק, ללא מזון ושתיה, מסכות) לצמצם משמעותית הסיכון להדבקה. השיקול המכריע בקבלת ההחלטות צריך להיות בריאות הציבור, על בסיס ראיות אפידמיולוגיות, תוך כדי מדיניות מידתית ומושכלת. אסור להיכנע ללחצים מצד גורמים בעלי אינטרסים מסחריים", אמרו.



    0 תגובות